Branje kratkih sklopov

Učenci pričnejo z branjem postopoma. Najprej vadimo izgovorjavo posameznih glasov, ne da otrok zraven izgovori polglasnik. Poskusimo s petjem črk (a, e i , o, u), mrmranjem (m, n), sikanjem (s, š, z, ž, c, č), pihanjem (f, h, l, v, p), ropotanjem (r). Bolj zabavna vaja je tudi oponašanjem različnih živali in predmetov (kača, muha, motor).

Nato nadaljujemo z branjem nesmiselnih zlogov (poglej pripravljeno vajo). Z vlečenjem posameznega glasu otroka učimo povezanega branja, ne da pri tem besede sekano črkuje. Zloge s samoglasnikom se učenci hitreje naučijo, več težav jim povzroča branje soglasniških sklopov (NJ, LJ, ST, KL). Za začetek poskusite z branjem enega zloga, ki se prične s samoglasnikom. Nato otežimo vajo s tremi glasovi, ki imajo v sredini samoglasnik. Na vajo treh glasov preidemo šele takrat, ko učenec osvoji branje dveh črk.

Pripravile smo tudi vajo (KLIK za dostop), kjer učenec bere smiselne besede. S postopnim branjem posameznih zlogov otrok prebere tudi daljše besede. Vezavo zlogov uvedemo, ko otrok veže po dve črki.

Žerdin, T. 2015. Motnje v razvoju jezika, branja in pisanja: kako jih odkrivamo in odpravljamo. Ljubljana: Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše, Društvo Bravo.

 

Dostopnost