Druge ideje

Nasveti za motiviranje učencev in iskanje ustreznega bralnega gradiva.

Pomembno je, da učenec vsak dan bere 10 do največ 15 minut ter tako utrjuje pravilnost in tekočnost branja. Kadar pa ima otrok pri tem težave, lahko uporabimo naslednje ideje, kako ga privabiti k branju:

    • Izbira gradiv: Ni nujno, da učenec bere ravno knjigo. Ker mora biti branje knjige zabavno in zanimivo, si lahko gradivo za branje otrok poišče tudi drugje: npr. naslove časopisov, navodila za uporabo njegove igrače, stripe, slikopise. Lahko zgodbo narekuje učenec sam, mi pa mu jo napišemo na računalnik ter natisnemo.
    • Velikost črk ter fotografije: Bodimo pozorni, da pri izbiri knjig, izberemo gradiva, ki imajo večje črke ter ilustracije, ki so privlačne za otroka. Ne pozabimo, da pri izbiri knjige sodeluje tudi učenec.
    • Poslušalci: Učenca lahko motiviramo z njemu izbranim občinstvom. Otrok med svojimi igračami izbere tisto, ki ga bo med branjem poslušala. Zanimivi poslušalci so tudi naši hišni ljubljenčki, v kolikor so sposobni v času branja mirno ležati ob otroku.
    • Nagrade za branje: Z otrokom se dogovorimo, ob katerem času bomo vsak dan brali. Kadar se učenec sam spomni na vsakodnevno branje, zbira žetone ali zanj privlačne nalepke, ki jih ob koncu tedna lahko koristi za njemu ljubo aktivnost. Npr. peko piškotov z mamo, igra nogometa z očetom. Izogibamo se darilom večje denarne vrednosti, raje se posvetimo skupnim aktivnostim z otrokovimi ljubimi osebami.

 

Kako učenec najde gradivo, ki ne bo prezahtevno zanj?

Uporabi metodo petih prstov ter sledi naslednjim navodilom:

    1. Izberi knjigo, ki ti je všeč.
    2. Odpri jo na sredini.
    3. Poskusi najti stran brez ilustracij oziroma slik.
    4. Prični brati na vrhu. Z branjem nadaljuj, dokler ne prideš do besede, ki je ne poznaš.
    5. Postavi mezinec na to neznano besedo.
    6. Nadaljuj z branjem. Postavi prst na vsako besedo, ki je poznaš.
    7. Če ti zmanjka prstov, še preden prideš do konca strani, je knjiga verjetno pretežka za samostojno branje.

Vir: Košak Babuder, M. (2011). Bralne prilagoditve ter izboljševanje branja po vedenjsko-kognitivni metodi. V M. Košak Babuder in M. Velikonja (ur.) Učenci z učnimi težavami. Pomoč in podpora (str. 115 – 123). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost